Potrošač ima pravo da bira da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom. Ako
otklanjanje nesaobraznosti nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće
umanjenje cene ili raskid ugovora ako:
1. nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom
roku;
2. ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako prodavac nije izvršio
opravku ili zamenu u primerenom roku;
3. opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača
zbog prirode robe i njene namene;
4. otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za
prodavca.
Nesrazmerno opterećenje za prodavca javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i
raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1. vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2. značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3. da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor
zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna
opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena
mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu
saglasnost.Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika
na potrošača (dana preuzimanja robe), potrošač ima pravo da bira između zahteva da
se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da
raskida ugovor. Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska
rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu
saglasnost potrošača.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a
naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac. Za obaveze
prodavca prema potrošaču, koje nastanu usled nesaobraznosti robe, prodavac ima pravo da
zahteva od proizvođača u lancu nabavke te robe, da mu naknadi ono što je ispunio po
osnovu te obaveze.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe
neznatna.